Primjer dobre prakse iz nastave njemačkog jezika
Upotreba Lego seta
Ciljna skupina: 1. razred, 6. i 9. godina učenja
Cilj: Poticanje vještine govorenja i pisanja pomoću upotrebe lego seta
Ishodi: Učenik govori kratak tekst koristeći pravilne i nepravilne glagole u prezentu.
Učenik piše kratak tekst u prezentu.
Predviđeno vrijeme: 2 školska sata
- sat
UVOD, 10 minuta
|
Učenici odabiru po 4 lego elementa i naprave neku figuricu (ptica, pas, mačka…). Zatim u paru predstavljaju svoje figurice (ime, dob, hobi, mjesto stanovanja) i tvore dijalog.
Npr. Ich bin Ente Sara. Ich wohne an einem See. Ich tanze gern und gehe ins Schwimmbad. |
GLAVNI DIO, 30 minuta
|
Plenum: Učenici ponavljaju činjenice o nekom poznatom tekstu (iz udžbenika ili bajka) te imaju zadatak izraditi pojedinu scenu prema poznatom predlošku.
Rad u paru: Svaki par dobiva jednu podlogu na kojoj izrađuje scenu koju je odabrao ili koju mu je nastavnik dodijelio, kako bi svi parovi imali različitu scenu. Učenici zajednički grade scenu. Uzimaju najprije po 10 lego dijelova dok svi parovi ne uzmu dijelove, a zatim mogu uzeti preostale lego dijelove, ako su im potrebni. Nakon što su izradili scenu, učenici dobivaju zadatak poslikati tu scenu iz različitih kuteva, vodeći računa o osvjetljenju, o različitim planovima (bliz, dalek, pogled odozgo, odozdo) te zatim osmisliti nastavak te scene, dodajući i svoje dijelove priče. Fotografije koje zatim izrade moraju sugerirati neki pokret, najčešće je to kretanje figure, kako bi se izbjegla statičnost scene i postigao filmski efekt. |
ZAVRŠNI DIO, 5 minuta | Učenici fotografiraju promjenu u početnoj sceni. |
- sat
UVOD, 3 minute
|
Nastavak rada na scenama s prethodnog sata. Vraćanje scene u početni položaj. |
GLAVNI DIO, 15 min
|
Učenici usmeno opisuju scenu koju su izradili. Međusobno si postavljaju pitanja i opisuju scenu. Opisuju i promjenu koja se dogodila u sceni. Učenici traže i zapisuju nepoznate riječi koje su im potrebne za opisivanje scene. Na ovaj način razvija se tehnika storytellinga. Nakon uvježbavanja u paru nastavnik redom proziva parove, prema redoslijedu scena, te oni opisuju svoj rad. Ostali učenici mogu postavljati pitanja. |
GLAVNI DIO, 15 minuta | Učenici pišu tekst- kratak opis scene koju su napravili. Učenici rade u paru i provjeravaju točnost riječi i poretka riječi. Učenici upotrebljavaju pravilne i nepravilne glagole u prezentu. Nastavnik postavlja pitanja.
Učenici otvaraju aplikaciju CapCut, Kinemaster, Moviemaker ili neku drugu prema vlastitom izboru te izrađuju kratak film pomoću snimljenih fotografija. Odabiru i slobodno dostupnu glazbu. https://padlet.com/tatjana_shosha/lego-7w9wa855s05lvqzi/wish/2561201350
|
ZAVRŠNI DIO, 12minuta | Učenici predstavljaju svoje radove- izrađene video-filmove koji prikazuju neku scenu iz poznatog teksta.
Domaća zadaća- postaviti video na zajednički Padlet, pogledati videe ostalih učenika te ostaviti barem 2 komentara.
|
VREDNOVANJE |
Vrednovanje govorne produkcije prema rubrici za govorni tekst, elementi vrednovanja- informacije o sceni, jezične strukture- upotreba prezenta, vokabular, prezentacija
Vrednovanje pisane produkcije prema rubrici za pisani tekst, elementi vrednovanja- informacije o sceni, jezične strukture- upotreba prezenta, vokabular
Samovrednovanje- izlazna kartica- Kako mi se svidio ovakav način rada? Što mi se najviše dopalo? Koji dio mi je bio najteži? Koje sam nove riječi naučio? |